С Т А Т У Т Веселівської селищної територіальної громади (об’єднаної) (частина 1)

ЗАТВЕРДЖЕНО

Рішенням Веселівської селищної ради 

Веселівського району Запорізької області

від ______ 2016 № ___



С Т А Т У Т

Веселівської селищної територіальної громади

(об’єднаної)



смт. Веселе


2016 рік


ЗМІСТ

Преамбула 

Розділ І. Загальні положення 

Глава 1.1. Загальна характеристика Веселівської територіальної громади (об’єднаної)

Глава 1.2. Межі території громади та її географічне положення 

Глава 1.3. Правова основа Статуту 

Глава 1.4. Взаємовідносини громади, її органів та посадових осіб з органами державної влади, установами, підприємствами і організаціями 

Глава 1.5. Планування розвитку громади 


Розділ ІІ. Система місцевого самоврядування 

Глава 2.1. Загальні засади організації та функціонування системи місцевого самоврядування територіальної громади 

Глава 2.2. Територіальна громада – первинний суб’єкт права на місцеве самоврядування 

Глава 2.3. Права та обов’язки членів територіальної громади 

Глава 2.4. Форми участі членів територіальної громади у здійсненні місцевого самоврядування: загальні засади 

Глава 2.5. Місцеві вибори 

Глава 2.6. Місцевий референдум 

Глава 2.7. Загальні збори (конференції ) членів територіальної громади

Глава 2.8. Громадські слухання 

Глава 2.9. Місцеві ініціативи 

Глава 2.10. Органи самоорганізації населення 

Глава 2.11. Індивідуальні та колективні петиції 

Глава 2.12. Консультативно-дорадчі органи (громадські ради) 

Глава 2.13. Участь у роботі органів місцевого самоврядування та робота на виборних посадах місцевого самоврядування.

Глава 2.14. Участь у роботі інститутів громадянського суспільства (громадських організацій, благодійних організацій, професійних спілок, інших неприбуткових організацій), які опікуються питаннями здійснення місцевого самоврядування в територіальній громаді 

Глава 2.15. Рада. 

Глава 2.16. Селищний голова.

Глава 2.17. Виконавчі органи Ради.

Глава 2.18. Сільський староста. 


Розділ ІІІ. Матеріальна та фінансова основа територіальної громади 

Глава 3.1. Матеріальна основа територіальної громади 

Глава 3.2. Фінансова основа територіальної громади 


Розділ ІV. Відповідальність органів місцевого самоврядування та їхніх посадових осіб. Контроль територіальної громади за діяльністю органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб.

Глава 4.1. Підстави та форми відповідальності органів місцевого самоврядування та їхніх посадових осіб. 

Глава 4.2. Форми контролю територіальної громади за діяльністю органів місцевого самоврядування та їхніх посадових осіб. 


Розділ V. Прикінцеві положення 



Преамбула


Цей Статут, відповідно до Конституції України, Європейської хартії місцевого самоврядування, законів України «Про добровільне об’єднання територіальних громад», «Про місцеве самоврядування в Україні» та інших законодавчих актів, визначає систему місцевого самоврядування Веселівської селищної територіальної громади (об’єднаної), форми та порядок діяльності територіальної громади, її органів та посадових осіб, гарантії прав жителів сіл, селищ та міст, які входять до складу об’єднаної територіальної громади. 


Розділ І. Загальні положення


Глава 1.1. Загальна характеристика Веселівської селищної територіальної громади (об’єднаної)


Стаття 1.1.1. 

1. Веселівська селищна територіальна громада (далі – Територіальна громада) утворена шляхом добровільного об’єднання територіальних громад селища міського типу Веселе, сіл Новоолександрівка, Єлізаветівка, Ясна Поляна Веселівської селищної ради Веселівського району Запорізької області сіл Білоріцьке, Озерне, Авангард Білоріцької сільської ради Веселівського району Запорізької області, сіл Широке, Далеке Широківської сільської ради Веселівського району Запорізької області.



Стаття 1.1.2. 

1. Рішення Запорізької  обласної ради № 3 «Про утворення Веселівської селищної територіальної громади Веселівського району Запорізької області та призначення перших місцевих виборів депутатів Веселівської селищної ради об’єднаної територіальної громади та Веселівського селищного голови» прийнято 27 серпня 2015  року. 


Стаття 1.1.3. 

1. Адміністративним центром Територіальної громади є селище міського типу Веселе Веселівського району Запорізької області, в якому розміщені її органи місцевого самоврядування.

2. Жителям всіх населених пунктів громади мають бути забезпечені максимально зручні умови для відвідування адміністративного центру громади. 


Стаття 1.1.4. 

1. Територіальна громада має єдиний представницький орган – Веселівську селищну раду (далі – Рада). 

2. Перші вибори депутатів Ради відбулися 25 жовтня 2015 року. 


Стаття 1.1.5. 

1. Територіальна громада та її Рада можуть вступати в асоціації, інші добровільні об’єднання територіальних громад, органів місцевого самоврядування. 


Стаття 1.1.6. 

1. Пам’ятними датами та святковими днями громади, її окремих населених пунктів (день села, селища, міста; храм тощо) є: 


-Державні свята;

-Дні утворення сіл;

-День утворення громади;

-Релігійні свята;

-Інші визначені законодавством свята.



Стаття 1.1.7. 

1. Офіційною символікою громади є її прапор, герб та гімн, положення, опис та порядок використання яких затверджується рішенням Веселівської  селищної  Ради. 

2. На будівлях, де розміщена Рада, інші органи Територіальної громади вивішується Державний Прапор України та Прапор Громади. 

3. Окремі населені пункти громади не можуть мати власної офіційної символіки. 


Стаття 1.1.8. 

1. Фізичним особам, які мають видатні заслуги перед Територіальною громадою та внесли вагомий вклад у її соціально-економічний, науковий, спортивний, культурний розвиток, за рішенням ради може бути присвоєно почесне звання «Почесний громадянин Веселівської селищної територіальної громади». Підстави та порядок присвоєння, права, пільги й обов’язки осіб, відзначених званням «Почесний громадянин Веселівської селищної територіальної громади», визначаються Положенням, яке затверджується рішенням Ради. 

2. Члени Територіальної громади, працівники підприємств, установ та організацій, що досягли вагомих результатів у творчій, науковій, господарській та інших видах діяльності, можуть бути за рішенням селищного Голови Веселівської селищної територіальної  громади відзначені Подякою та Почесною грамотою. Положення про Подяку та Почесну грамоту затверджуються рішенням Ради. 

3. Розгляд питання про присвоєння почесного звання громади чи про відзначення Подякою та Почесною грамотою ініціюється виконавчим комітетом Ради, її постійними комісіями, сільським, селищним старостою або членами громади у порядку місцевої ініціативи. 

4. Особам, яким присвоєно звання «Почесний громадянин Веселівської селищної територіальної громади» вручається відповідне посвідчення та нагрудний знак, зразки яких затверджуються Радою. 


Глава 1.2. Межі території громади та її географічне положення


Стаття 1.2.1. 

1. Територія громади згідно з адміністративно-територіальним устроєм України входить до складу Веселівського району Запорізької області. 

2. Адміністративним центром громади є селище міського типу Веселе, яке одночасно є районним центром Веселівського району Запорізької області 

3. Відстань від адміністративного центру громади до обласного центру – 130 км. 

4. Територія Веселівської селищної територіальної громади є нерозривною, її межі визначаються по зовнішніх межах юрисдикції рад територіальних громад що об’єдналися (селище міського типу Веселе, сіл Єлізаветівка, Новоолександрівка, Ясна Поляна Веселівської селищної ради Веселівського району Запорізької області сіл Білоріцьке, Озерне, Авангард Білоріцької сільської ради Веселівського району Запорізької області, сіл Широке, Далеке Широківської сільської ради Веселівського району Запорізької області). 

5. Територія громади межує з:  

1) північного сходу село Новоуспенівка, Веселівського району, Запорізької області; 

2) північного заходу – села Піскошине, Менчикури, Веселівського району, Запорізької області;

3) півночі - села Запорізької області Василівського району; 

4) сходу – села Братолюбівка, Біловське Веселівського району Запорізької області; 

5) південного сходу – село Запоріжжя, Запорізької сільської ради;

6) південного заходу – Херсонська область села Зернове, Базильовка, Партизани, Новорагачинське; 

7) півдня – Якимівський район, село Петрівка, село Високе, село Новоякимівка; 

8) заходу – села Зелений Гай, Красовичі, Зелений Луг, Веселівського району Запорізької області. 

6. Межі території громади не можуть бути змінені без згоди членів Територіальної громади. 

Стаття 1.2.2. 

1. На території громади розташовані населені пункти (далі: населені пункти територіальної громади): 

Селище міського типу – 1 (смт.Веселе)

Села – 8 (с.Новоолександрівка, с.Єлизаветівка, с.Ясна Поляна, с.Білоріцьке, с.Авангард, с.Озерне, с.Широке, с.Далеке)

Стаття 1.2.3. 

1. Територія громади займає площу 43834 га. 

2. Населення громади становить біля 12,718 тис. чоловік. 

3. Гідрографічна сітка міста представлена технічними водоймами ставків загальною площею 117,05 га.

4. Площа лісового фонду становить 460,85 га. Лісополоси та лісові насадження (посадки) 1235,86 га. 

5.Площа земель сільськогосподарського призначення складає 38447,8366 га 

6.Площа земель запасу складає 6003,4070 га 

Стаття 1.2.4. 

1. Рішенням Ради за погодженням із жителями населених пунктів громади на її території можуть утворюватися функціональні зони – територіальні зони зі спеціальним статусом (історико - заповідні, лісопаркові, промислові тощо). Відповідне подання (пропозицію) вносять до Ради селищний Голова, виконавчий комітет ради або члени Територіальної громади у порядку місцевої ініціативи. 

2. При утворенні територіальних зон зі спеціальним статусом встановлюються вимоги щодо забудови території, функціонального призначення земель, ведення господарської діяльності та іншого використання земель, відповідно до місцевих Правил забудови та використання територій, затверджених Радою, які передбачають: 

1) гранично допустимі поверховість будинків і споруд та щільність забудови; 

2) вимоги до утримання будинків і споруд; 

3) вимоги до впорядкування доріг та під’їздів, місць паркування транспортних засобів; 

4) вимоги до забезпечення експлуатації інженерно-транспортної інфраструктури; 

5) вимоги до озеленення та впорядкування територій; 

6) обмеження у використанні земельних ділянок (будівельні, інженерні, санітарно-епідеміологічні, природоохоронні, протипожежні, історико-культурні); 

7) інші вимоги, які можуть бути встановлені відповідно до законодавства України 


Стаття 1.2.5. 

1. Найменування та перейменування населених пунктів громади, їх ліквідація як поселень, віднесення до окремих категорій населених пунктів здійснюється відповідно до закону.

 

Стаття 1.2.6. 

1. Найменування та перейменування територіальних об’єктів громади – територіальних зон зі спеціальним статусом, вулиць, провулків, майданів (площ), мостів, парків, скверів тощо – здійснюються Радою з врахуванням думки членів Територіальної громади – жителів відповідного села, селища у порядку встановленому Радою.

2. Перейменування територіальних об’єктів громади здійснюється, як правило, у випадках відновлення їхніх історичних назв, історичної справедливості та відповідно до вимог Закону України «Про засудження комуністичного та націонал - соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки». 

3. Присвоєння територіальним об’єктам громади імен з метою увічнення пам’яті видатних історичних, державних, військових діячів України та громади, видатних діячів науки і культури, діяльність яких сприяла прогресу людства, утвердженню загальнолюдських цінностей здійснюється тільки посмертно та з урахуванням думки жителів відповідного села, селища. 

4. При прийнятті рішень Радою щодо увічнення пам’яті історичних осіб та подій пріоритет надається тим з них, які пов’язані з населеними пунктами громади, Веселевським районом та Запорізькою областю. 

5. Назви територіальним об’єктам міста даються українською мовою з дотриманням норм українського правопису. 


Глава 1.3. Правова основа Статуту


Стаття 1.3.1. 

1.Статут затверджується рішенням Ради. Він підлягає реєстрації в установленому порядку і набуває чинності з моменту його державної  реєстрації в органах юстиції. 

2. Проект Статуту підлягає громадському обговоренню в усіх населених пунктах Територіальної громади. 

3. Статут діє в просторових межах Територіальної громади. Окремі положення Статуту, відповідно до закону, можуть діяти і на території, що перебуває за межами території громади. 

Стаття 1.3.2. 

1. Статут має найвищу юридичну силу по відношенню до всіх інших актів, які приймаються в системі місцевого самоврядування Територіальної громади, за винятком рішень, прийнятих місцевим референдумом. 

2. Правові акти органів місцевого самоврядування Територіальної громади та їхніх посадових осіб, які суперечать цьому Статуту, не підлягають застосуванню і виконанню. Висновки про відповідність цих актів Статутові даються судом за зверненням селищного Голови. 

Стаття 1.3.3.

1. Статут відповідає положенням Конституції України, законам України, указам Президента України і постановам Кабінету Міністрів України. 

2. У разі невідповідності окремих положень Статуту Конституції та законам України, указам Президента України та постановам Кабінету Міністрів України діють норми останніх, як актів більш високої юридичної сили. 

Стаття 1.3.4. 

1. Правові акти органів місцевого самоврядування Територіальної громади та їхніх посадових осіб, що суперечать цьому Статуту, не підлягають застосуванню і виконанню. 

2. Висновки про відповідність цих актів Статутові даються судом за зверненням селищного Голови. 

Стаття 1.3.5. 

1. Внесення змін і доповнень до Статуту здійснюються Радою. 

2. Рішення Ради про внесення змін і доповнень до Статуту приймаються більшістю депутатів від загального складу Ради. 

3. Пропозиції щодо внесення змін і доповнень до Статуту вносяться до Ради групою депутатів Ради (не менш як 1/3 від загальної кількості депутатів), селищним Головою або членами Територіальної громади у порядку місцевої ініціативи. 

4. Зміни і доповнення до Статуту, які передбачають приведення його у відповідність до положень Конституції України та законів України, указів Президента України та постанов Кабінету Міністрів України, вносяться Радою за пропозицією селищного Голови у двомісячний термін після набуття чинності цими актами (або в строки, визначені цими актами). До внесення зазначених змін і доповнень до Статуту його положення, які суперечать зазначеним актам законодавства, не діють. 


Глава 1.4. Взаємовідносини Територіальної громади, її органів та посадових осіб з органами державної влади, установами, підприємствами і організаціями, іншими територіальними громадами


Стаття 1.4.1. 

1. Взаємовідносини органів та посадових осіб Територіальної громади з органами виконавчої влади, діяльність яких поширюється на територію громади, базуються на засадах співробітництва та взаємодопомоги з метою забезпечення здійснення завдань соціально-економічного та культурного розвитку громади, її населених пунктів та реалізації на території громади завдань і повноважень виконавчої влади в інтересах Територіальної громади. 

2. Органи і посадові особи Територіальної громади здійснюють самоврядні повноваження незалежно від органів виконавчої влади. Органи виконавчої влади не можуть видавати обов’язкові для органів і посадових осіб Територіальної громади акти з питань, віднесених до самоврядних повноважень, або регламентувати їхню діяльність.

3. Органи і посадові особи Територіальної громади підконтрольні відповідним органам виконавчої влади лише з питань здійснення ними наданих законом окремих повноважень органів виконавчої влади. 

4. За організацію зв’язків органів і посадових осіб Територіальної громади з органами виконавчої влади відповідає селищний Голова. 

Стаття 1.4.2. 

1. Органи і посадові особи Територіальної громади сприяють місцевим органам судової влади, прокуратури та інших правоохоронних органів в їхній діяльності, можуть надавати, в передбачених законодавством випадках, допомогу у здійсненні їхніх повноважень. 

2. Селищний Голова, або за його дорученням інша посадова особа, відповідає за організацію зв’язків органів і посадових осіб Територіальної громади з органами судової влади і прокуратури. 

Стаття 1.4.3. 

1. Взаємовідносини органів і посадових осіб Територіальної громади з підприємствами, установами і організаціями, що перебувають на її території, базуються на суворому дотриманні визначених законодавством прав суб’єктів господарської діяльності і визначаються формою власності підприємств, установ і організацій, джерелами фінансування і характером їхньої діяльності. 

2. По відношенню до підприємств, установ і організацій, що перебувають у комунальній власності Територіальної громади, відповідні органи і посадові особи Територіальної громади здійснюють такі функції: 

- утворюють, реорганізують та ліквідують комунальні підприємства, установи і організації громади в інтересах Територіальної громади у порядку, визначеному чинним законодавством;

 - призначають та звільняють з посади їхніх керівників: 

- визначають цілі, функції, організаційні форми і порядок діяльності та затверджують Статути створюваних ними підприємств, установ і організацій; - встановлюють у порядку і в межах, визначених законодавством, економічно обґрунтовані ціни та тарифи на продукцію і послуги комунальних підприємств;

 - приймають, у визначених законодавством межах, рішення про відчуження об’єктів комунальної власності, передачу їх в оренду чи концесію, а також рішення щодо переліку об’єктів комунальної власності, які не підлягають приватизації; 

- визначають порядок використання прибутку і доходів підприємств, установ і організацій, встановлюють для них розмір частки прибутку, що підлягає зарахуванню до місцевого бюджету; 

- приймають рішення про передачу іншим органам окремих повноважень щодо управління майном, яке належить до комунальної власності Територіальної громади, визначення меж цих повноважень та умов їхнього здійснення; 

- приймають рішення про спільне з іншими територіальними громадами використання об’єктів комунальної власності для задоволення спільних потреб у порядку співробітництва територіальних громад; 

- вирішують відповідно до законодавства питання про створення підприємствами комунальної власності спільних підприємств, у тому числі з іноземними інвестиціями; 

- контролюють ефективність і законність використання майна комунальних підприємств, установ і організацій Територіальної громади в порядку, визначеному чинним законодавством і цим Статутом. 

3. З підприємствами, установами і організаціями, які не перебувають у комунальній власності громади, органи і посадові особи Територіальної громади будують свої відносини на договірній та податковій основі. При цьому, органи і посадові особи Територіальної громади в межах своїх повноважень, визначених законодавством і цим Статутом, можуть приймати рішення щодо: 

- надання пільг по місцевих податках та зборах категоріям підприємств, установ і організацій, діяльність яких має важливе значення для соціально-економічного і культурного розвитку громади, її населених пунктів; 

- надання згоди на зміну функціонального призначення об’єктів соціальної сфери, якими управляють ці підприємства, установи і організації; 

- встановлення, відповідно до чинного законодавства, норм та правил ведення ними господарської діяльності з питань, що стосуються екологічної безпеки та соціально-економічного і культурного розвитку громади; 

- розміщення замовлень на проведення робіт і надання послуг по благоустрою території громади, її населених пунктів, обслуговування населення, будівництва та ремонту комунального житла, нежитлових будівель, що знаходяться у комунальній власності громади, виробництва продукції та виконання інших робіт за рахунок бюджетних коштів Територіальної громади або залучених коштів підприємств, установ та організацій; 

- надання відповідно до законодавства згоди на розміщення на території громади нових об’єктів, у тому числі місць чи об’єктів для розміщення відходів, сфера екологічного впливу діяльності яких згідно з чинними нормативами включає територію громади або її частину. 

Стаття 1.4.4. 

1. Взаємовідносини Територіальної громади, її органів і посадових осіб з іншими територіальними громадами, їхніми органами і посадовими особами базуються на принципах добросусідства, солідарності та взаємної вигоди.

 2. Територіальна громада, її органи місцевого самоврядування і їхні посадові особи можуть брати участь у міжмуніципальному та міжнародному співробітництві. 


Глава 1.5. Планування розвитку громади


Стаття 1.5.1. 

1. З метою оптимального використання ресурсів громади, забезпечення сталості її розвитку, збереження і примноження культурної спадщини, максимального задоволення інтересів різних поколінь членів Територіальної громади здійснюється планування розвитку громади.

 2. Планування розвитку громади та її населених пунктів реалізується шляхом прийняття Радою таких розроблених з залученням громадськості актів: 

1) Генерального плану розвитку населених пунктів громади; 

2) Стратегічного плану соціально-економічного та культурного розвитку громади (Варіант: Стратегія місцевого розвитку); 

3. На виконання Генерального плану розвитку населених пунктів громади та Стратегічного плану соціально-економічного та культурного розвитку громади Радою приймаються щорічні Плани соціально-економічного та культурного розвитку громади. 

4. З метою відстеження динамічних змін в розвитку громади ведеться щорічний моніторинг статистичних показників «Муніципальна статистика» (додаток №1). 

Стаття 1.5.2. 

1. Генеральний план розвитку населених пунктів громади – це основний документ містобудівного планування, який визначає довгострокову політику Ради щодо розвитку, планування, забудови та іншого використання території населених пунктів громади з урахуванням як їхніх історичних традицій забудови, збереження та відновлення історичних центрів, так і сучасних потреб розвитку і новітніх тенденцій містобудування. 

2. Генеральний план розробляється відповідно до законодавства України про планування та забудову територій з урахуванням положень цього Статуту. 

3. Генеральний план затверджується рішенням Ради лише після проходження ним процедури громадського обговорення (громадських слухань) у кожному з населених пунктів громади, у порядку, встановленому законодавством України про планування та забудову територій та рішеннями Ради. 

Стаття 1.5.3. 

1. Планування соціально-економічного та культурного розвитку громади передбачає: 

1) аналіз соціально-економічного та культурного розвитку громади, її населених пунктів за попередній і поточний роки, визначення основних тенденцій розвитку, їх узгодження з загальнодержавними та регіональними тенденціями розвитку; 

2) визначення основних проблем розвитку економіки громади, її соціальної сфери, культурного розвитку; 

3) оцінку стану використання природного, виробничого, науково-технічного  та трудового потенціалу громади, визначення резервів такого потенціалу; 

4) визначення пріоритетних та цілей та напрямів розвитку громади на плановий період та шляхи розв’язання основних соціальних, економічних та культурних проблем Територіальної громади; 

5) постановку завдань з досягнення визначених цілей, встановлення термінів їхнього виконання у прив’язці до фінансових та інших ресурсів громади. 

Стаття 1.5.4. 

1. Стратегічний план розвитку передбачає планування соціально-економічного та культурного розвитку громади, її населених пунктів на період не менше двох каденцій повноважень Ради. 

2. Короткострокові програми розвитку громади розробляються на 1 (один) рік та спрямовуються на вирішення завдань, визначених Стратегічним планом. 

3. Короткострокові програми розвитку встановлюють пріоритети соціально - економічного та культурного розвитку громади, її населених пунктів на плановий період та систему заходів органів і посадових осіб Територіальної громади з їх реалізації з визначенням термінів виконання, виконавців та ресурсів. 

Стаття 1.5.5.

1. Визначальною засадою цілепокладання у плануванні соціально-економічного та культурного розвитку громади та її населених пунктів є задоволення потреб членів Територіальної громади і здійснюється на засадах сталого розвитку. 


Розділ ІІ. Система місцевого самоврядування


Глава 2.1. Загальні засади організації та функціонування системи місцевого самоврядування Територіальної громади


Стаття 2.1.1. 

1. Організація та функціонування системи місцевого самоврядування Територіальної громади  здійснюється відповідно до положень Конституції та законів України, а також цього Статуту. 

2. Система місцевого самоврядування Територіальної громади включає: 

– Територіальну громаду; 

– внутрішні громади, які утворюють жителі населених пунктів громади; 

 - Раду – представницький орган місцевого самоврядування, що представляє Територіальну громаду та здійснює від її імені та в її інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією та законами України;

 – селищного Голову, який є головною посадовою особою Територіальної громади; 

– виконавчі органи Ради (виконавчий комітет, управління, відділи, служби тощо); 

– сільських старост; 

– органи самоорганізації населення. 

3. Розмежування повноважень між складовими системи місцевого самоврядування Територіальної громади здійснюється згідно із законом, цим Статутом та рішеннями, прийнятими на сесії Ради, які не можуть суперечити цьому Статуту. 


 


Уважаемый посетитель, Вы зашли на сайт как незарегистрированный пользователь.
Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.

Коментарі:

Залишити коментар